26 Ocak 2021
14 °
İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
12 dk
Akşam'a kalan süre
İmsak 06:45 Güneş 08:13 Öğle 13:22 İkindi 15:56 Akşam 18:20 Yatsı 19:43
Gündem

Manşetten isyan...

RTÜK Sözcü'nün lisans başvurusunu neden bekletiyor?

Sözcü Gazetesi, RTÜK'e Sözcü TV için yaklaşık 1 sene önce yaptığı logo değişikliği talebine halen yanıt verilmemesi nedeniyle tepki gösterdi. Sözcü, TV8 grubunun sahibi Acun Ilıcalı'nın benzer talebini 8 gün içinde sonuçlandırdığını ancak kendi başvurularının sonuçlanmamasını bugünkü manşetine taşıdı. Sözcü Gazetesi manşetinde, "Sözcü TV, logo değişikliği işlemi için 11 aydır bekliyor. Acun olunca 8 günde" ifadelerini kullandı.

Acun Ilıcalı'ya ait TV8 grubunun sahibi olan TV8 TV Yayıncılık şirketi, grubun satılmadan önceki sahibi olan MNG Medya ve TV Yayıncılık şirketinin “TV8WORLD” adıyla yayın yapan kanalının logosunu “TV8 INT” olarak değiştirmek için RTÜK'e başvuruda bulundu. RTÜK İzin ve Tahsisler Daire Başkanlığı da bu talebin 10 Kasım tarihinde Üst Kurul'a sevk edilme işlemini gerçekleştirdi.

Radyo Televizyon Üst Kurulu ise 8 günün ardından 18 Kasım tarihinde medya patronu Acun Ilıcalı'nın talebini yerinde bularak “TV8WORLD” kanalının logosunun “TV8 INT” olarak değiştirilmesinin oy birliğiyle uygun olduğuna karar verdi.

Sözcü Gazetesi ise söz konusu karara tepki göstererek kendilerinin de benzer bir talepte bulunduklarını belirterek sürecin kendileri için ise şöyle işlediğini açıkladı:

"Sözcü TV, 21 Şubat 2020 tarihinde Sivas merkezli uydudan ulusal yayın yapan SRT kanalını, sahibi olan Mega Ajans Reklamcılık Ticaret Şirketi'nden satın aldı.

Kanalın “Sivas SRT” olan logosunu ise “SZC” olarak değiştirilmesi için 27 Şubat 2020'de RTÜK'e başvuruldu. Ancak RTÜK, söz konusu talebi aylarca gündemine almadı. Sözcü Gazetesi bu durumu manşetine taşıyarak kamuoyuna duyurdu. RTÜK ise bu haberden sonra toplanma kararı aldı. Toplantıdan logo değişikliği kararı beklenirken, Sözcü TV'ye ceza kesildi. Cezanın gerekçesi olarak ise “Sivas SRT” logosunun, “SRT Sivas” diye kullanılması gösterildi.

Sözcü TV, yaşanan bu gelişmelerin ardından bir kez daha RTÜK'e başvurarak, logo değişikliği için aylar önce yaptığı talebinin sonuçlandırılmasını istedi. İstenilen bütün evrakların yeniden düzenlenmesi sonrası başvuru dosyası 11 Kasım tarihinde yeniden RTÜK'e gönderildi.

RTÜK dosyayı yine gündeme almayınca 1, 10 ve 16 Aralık tarihlerinde RTÜK'e, 3 ayrı dilekçeyle başvuru yapılıp logo değişikliği talebinin onaylanması talebinde bulunuldu. Söz konusu dilekçelerde, “Taleple ilgili aksi bir durum var ise bunun sebebinin bildirilmesi” de istendi. Ancak, bu konularda haftalar geçmesine karşın bir geri dönüş yapılmadı."

TV8 GÖRÜŞMESİ YAPILDI

Sözcü TV avukatları, söz konusu duruma ilişkin şu değerlendirmeleri yaptı:

“RTÜK'ün yoğun bir çalışma içerisinde olduğu anlaşılabilir bir durumdur. Ancak, bizim başvurumuzla aynı zamana denk gelen dönemde; TV8 ile ilgili yapılan başvurunun İzin ve Tahsisler Dairesi'nden çıktığı 10 Kasım 2020 tarihinden 8 gün sonra, Üst Kurul'da görüşülüp onaylanması şüphe oluşturmaktadır. TV8 INT logosunun üst kurulda görüşüldüğü tarih olan 18 Kasım 2020'de, bizim başvurumuz da kurulda görüşülmek üzere beklemede durmaktaydı.

Üstelik defaten yapmış olduğumuz başvurularımız, dosyanın evveliyatına bakıldığında, inisiyatif kullanmakta serbest olan Üst Kurul'un TV8 logosunu öncelikli olarak incelemesi ayrı bir soru işareti oluşturmaktadır. Acun Ilıcalı'nın sahibi olduğu televizyon kanalının logo değişim işleminin 8 gün gibi hızlı bir sürede sonuçlandırılmasına bir itirazımız bulunmamaktadır. Logo değişim işlemi rutin ve sıradan bir işlem olmakta olup bunun tabii ki çok hızlı bir şekilde bitirilmesi gereklidir. Bunun için 8 günlük süre makul bir süredir. Ancak SÖZCÜ TV'nin logo değişim işlemi yaklaşık 10 aydan beri sonua ulaşamamıştır. Bahsedilen sorun buradadır.”

Günün Videosu
Yorumlar