12℃
İstanbul
26 Mart 2017
Ayla İbar
Ayla İbar

Vizyondaki filmlerden “Kong: Kafatası Adası”, “John Wick 2”, “Parçalanmış”, “Gecenin Kanunu”

Yazarlar

Kong: Kafatası Adası (Kong: Skull Island-2017)

Tür: Macera, Fantastik / Yapım: Amerika, Vietnam /Yönetmen: Jordan Vogt - Roberts

“King Kong sarışın sever…”

İlk olarak 1933 yılında beyaz perde ile buluşan devasa maymun “King Kong” birçok defa filmlere konu oldu. Farklı senaryolarla 1933, 1962, 1967, 1976, 1986, 2005 yıllarında sinema severlere sunuldu. Hatta fantastik canavar filmlerinde diğer hayvanlarla birlikte boy gösterdi. Video oyunları, animasyon filmleri, çizgi romanları hayranları tarafından uzun yıllar takip edildi. Bu büyük, duygusal çok sevilen maymun 2017 yılında tekrar karşımızda. Ama bilinen tadında değil, eksik olan bir şeyler var sanki; örneğin “maymunun aşkı” yeterince işlenmemiş. Biz hep Kong’un genç kıza aşkını, o kocaman bakışlarında sevgi, sevecenlik ve hayranlığını görmeye alıştık, benimsedik. King Kong’un bu halini sevdik. Bu filmde de Kong’un devasa elinde dolaşan, koruyup kolladığı güzel bir kadını aradı gözlerimiz. Ama Kong da âşık olmakta zorlandı belki; çünkü genellikle “Kong sarışın sever” ama bu seferki kadın oyuncu kumral ve dikkat çekmeyen bir kadın. Bakıldığında Kong bile aşık olmakta bu kadar zorlanırken izleyiciye bir duygu geçirdiğini söylemek pek de mümkün değil.

Senaryo; insanoğlunun egoları, açgözlülüğü, bencilliği dolayısıyla doğaya, hayvanlara ne kadar zarar verdiğini, her King Kong filminde olduğu gibi, bu filmde de görüyoruz. Senaryo örgüsü ise biraz farklılaşmış; bir ada yaşamını ve birden fazla fantastik hayvanları konu ediyor. Ön planda Kong yerine tüm ada var demek daha doğru olabilir. Bu sefer Kong ada halkı tarafından sevilen ve tanrılaştırılmış bir karakter olarak karşımıza çıkıyor ve film beklenenin dışında bir finalle sonuçlanıyor. Kendi içinde inandırıcılıktan uzak bir örgü ağı ile işleniyor ama yenilenme, farklı son biraz merak uyandırıyor.

Sinematografik olarak film çok etkileyici, 3D olması izleyici olarak o anları daha iyi yakalamanıza yardım ediyor. Mekan ve kostüm tasarımları, makyaj oldukça başarılı. Tom Hiddleston (James), Samuel L. Jackson (Preston) ve Brie Larson’ın (Mason) başrolleri üstlendiği filmde oyuncu seçimleri ve performansları bekleneni vermekte zorlanıyor. Teknik olarak; ışık, kamera, renk, tasarımları ve mekanları çok güzel olan farklı bir King Kong filmi görmek isteyenlere keyifli seyirler.

John Wick 2 (2017)

Tür: Aksiyon / Yapım: Amerika /Yönetmen: Chad Stahelski

“Neden ikinci filmi yapmışlar diye düşündürüyor!”

İlk versiyonu David Leitch ve Chad Stahelski tarafından 2014 yılında yapılan John Wick filmi, 2017 yılında yine Chad Stalhelski yönetiminde ve yine Keanu Reeves’in başrolü ile karşımızda. İlk film, duygusallığı, neden sonuç ilişkileri ve inandırıcılığı ile iyi bir yapıt olmasına karşın bu ikinci filmde sadece aksiyonun olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Belki de bir kişinin tüm savaşlardan başarı ile çıkmasına o kadar alıştık ki aynı konuyu bir daha izlemek için farklı bir arayış, bir senaryo detayı bekliyoruz artık. Çünkü aksi halde film akıcılığını kaybeden, beklentilerin karşılanmadığı, sıradan, gürültülü bir yapım halini alıyor.

Senaryo; hikâye, karakterler, olay örgüsü, işleyiş kendi içinde çok tutarlı değil. Bununla birlikte oyunculuk performansları ve sinematografi ise çok sıradan. Sadece aksiyon izlemek isteyen izleyicilere keyifli seyirler.

Parçalanmış (Split-2017)

Tür: Gerilim, Fantastik, Korku / Yapım: Amerika/ Yönetmen: M. Night Shyamalan

“Altıncı His, İşaretler, Mistik Olay filmlerinin yönetmeninden yeni bir film”

Psikolojik kavramlardan çoklu kişilik ya da kişilik bölünmesi gibi nitelendirilen (uzmanlar daha bilimsel ifade edeceklerdir) bir konuyu masaya yatıran “Parçalanmış” tek kişinin performansı üzerine kurulu bir film olarak izleyicileriyle buluşuyor. Yönetmeliğini Altıncı His, İşaretler, Mistik Olay filmlerinden hatırladığımız unutulmaz filmlere imza atmış M. Night Shyamalan yapıyor. Başrolü James McAvoy (Kevin, Denis, Patricia, Hedwing…) üstlenirken ona Anna Taylor-Joy (Casey) ve Betty Buckley (Dr. Karen) eşlik ediyor.

Senaryo; beyaz perdede çok uzak olduğumuz bir konu değil; psikopat katil, psikolojik sorunları olan karakterler, çocukluk travmaları, fantastik kişiler, bilimkurgu olaylar derken birçok film türünü iç içe geçirmeye çalışan bir hikâye izliyoruz. Ancak bu zor senaryo örgüsünde yaşanan boşluklar, karakterlerin oturmayışları, kendi içindeki tutarsızlıklarıyla akıcılığı kaybettiriyor. En önemlisi ise yirmi üç karakteri canlandıran filmin can damarı olan James McAvoy’un (Kevin…) sıradan oyunculuğu ve tümüyle inandırıcılıktan uzak Anna Taylor-Joy’un (Casey) performansı “oyuncu seçimleri doğru mu?” sorusunu akıllara getiriyor. Sadece, abartıdan uzak yalın ve etkileyici mekan, kostüm, makyaj, saç tasarımlarıyla ve sinematografik olarak çok başarılı olduğunu düşündüğüm bir film diyebilirim.

Gecenin Kanunu (Live by Night-2017)

Tür: Dram, Suç / Yapım: Amerika/ Yönetmen: Ben Affleck

“1920’li yıllar Amerika’sında polis babanın suçlu oğlu”

“Gecenin Kanunu”; yapım, yönetmenlik, senaryo yazılımı ve başrolün Ben Affleck tarafından üstlenildiği bir suç filmi. Ben Affleck Joe Caughlin’i canlandırırken ona kalabalık bir kadın oyuncu kadrosu, Zoe Saldana (Graciella), Elle Fanning (Loretta) ve Sienna Miller (Emma), eşlik ediyor. Film; 1920’li yıllarda suç oranının yüksek olduğu Boston şehrinde başlıyor. O dönemdeki, içki yasağını, mafyatik ilişkileri, suç zincirini konu ediyor.

Senaryo; babası polis olan, kanunsuz işlerden para kazanan bir karakteri insani özellikleriyle vurguluyor. Arkadaşlık, sadakat, aşk kavramlarını masaya yatırılıyor. Sevilen yıllara bir yolculuk ama olay örgüsü ve devinim bekleneni tam olarak veremiyor. Oyunculukta özellikle üç kadın karakter hem filme renk vermiş hem de performanslarıyla dikkatleri üstüne çekmişken Affleck için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Belki de hem yapım hem senaryo hem yönetim hem başrol tek kişinin üzerinde olunca beklentiler çok da karşılanamıyor.

Filmin en önemli kısmı, sanat ve tasarım ekibinin muhteşem çalışması sonucu görsellik, kostüm, saç, makyaj ile o yılları çok iyi yansıtması. Bununla birlikte akılda kalan sahneler ise dış mekân çekimleri ve özellikle araba takip bölümleri. Dönem ve suç filmi sevenlere keyifli seyirler.

İlk yorum yazan siz olun.
Yorum Yap